Mamma Mu hos frisören

Som nybliven bebismamma har jag nu en underbar liten goding som är helt beroende av mig. Det är ju jag som är mat-och-dricka-bilen. Allt vad lilla fröken behöver för att växa och frodas får hon genom min mjölk. Ja, och växer gör hon så det knakar. Det betyder rent praktiskt att jag nu ammar ungefär var tredje timme. Ibland lite kortade, ibland lite längre avstånd mellan mjölkningarna. Jag äter som en häst för att klara av mitt nya jobb som kossa.

Idag bestämde jag mig för att gå till frisören. Det var säkert över ett år sedan som jag klippte håret förra gången så det var verkligen hög tid.

Så jag gjorde en runda med lilla Livia. D v s mjölk och ren blöja. Sedan lämnade jag över henne till svärmor och sprang iväg för att hitta en ledig frisör. Som kossa mu är det svårt att boka tid, det blir bara stressigt när man måste passa en tid. Det är alltid precis som man måste iväg som blöjor ska bytas eller lillan ska ammas…

Men idag kom jag iväg och jag hittade en ledig frisör som klippte ganska kreativt och mycket.

Nu är jag tillbaks här hemma och ger Livia nästa omgång mjölk. Efter det kanske jag hittar en sekund att se mig i spegeln för att se hur det blev.



9 responses to “Mamma Mu hos frisören

  1. Hoppas du känner dig nöjd. Brukar vara ett lyft att gå till frissan.Min favoritfrissa har gått i pension, jobbar bara en dag per vecka.Alla kunder vill vara kvar.Nu blir det långt mellan besöken så frisyren blir allt längre.

    • jag har klippt av ganska mycket för jag gav frisörskan fria händer🙂 Vi får se hur det ser ut när jag har tvättat håret själv första gången… Kan inte sätta upp en “nödtofs” längre. Så kort hår har jag nog inte haft sedan jag började skolan. Kommer du ihåg, när jag hade lekt frisör hemma hos Linda och kom hem med en ny kreativ frisyr

Leave a Reply

