geggamoja mot plötslig spädbarnsdöd

Något som man som nybliven bebismamma inte ens vill tänka på. Något som absolut inte får hända… Vi skjuter det ifrån oss, för det händer ju inte mig… Ändå blir vi påminda om att plötslig spädbarnsdöd finns och att det kan drabba vem som helst när som helst. Som tur är har antalet fall minskat under de senaste åren och kunskapen och informationen sprids flitigt av bla Spädbarnsfonden.

Livia har fått så många fina presenter och paket under sina första veckor i livet. TACK, alla vänner! TACK, främst för att ni tänker på lilla Livia! Jag har inte hunnit svara er alla ännu men jag lovar att det kommer foton på vår lilla guldklimp.

Idag kom ett alldeles särskilt paket till Livia från min kusin Anna. Det var en underbart fin och framför allt viktig body. Hur kan en liten bebis-body vara viktig frågar kanske du.

Det står “denna sida upp” på flera språk och den levereras med instruktioner om hur man kan minska riskerna för plötslig spädbarnsdöd. En sådan body borde alla bebisar ha!! Jag var bara tvungen att dela med er kära bloggläsare.

Bodyn säljs av GEGGAMOJA och överskottet av försäljningen går till Spädbarnsfonden. En mycket uppskattad gåva som sänder tankarna till de som drabbats av detta ofattbara. Den gav mig även en eftertanke att inte ta allt för givet och ibland stanna upp och leva i nuet.

Tack Anna!





6 responses to “geggamoja mot plötslig spädbarnsdöd

  1. Vilken fantastisk … liten grej – helt otroligt – denna sidan upp.
    Men förlåt … min dumhet, vet inte mammor vilken sida som en babies skall vara ?????*ler Tycker det är en underbar liten body – gillar verkligen texten på den.

Leave a Reply

