Bebis och baguetter

Igår bakade jag och Flavio baguetter. De blev jättegoda och avnjöts varma med smör och grevéost, inköpt på julmarknaden i svenska kyrkan i helgen. Varje gång som jag hade händerna i degen vaknade Livia. Hur vet egentligen bebisar när det är dags att skrika?



Bebisbaguetter
Halvt paket jäst löses i en halv liter fingervarmt vatten och lite olivolja. Blanda i ca 14 dl mjöl och lite salt. Arbeta degen ordentligt.
Låt jäsa 60 min och baka ut 5-6 bröd. Skär skåror och låt jäsa 30 min på plåten. In i ugnen 10 min 275 grader och sedan 10 min på eftervärme.
Väldigt enkelt även om det tar en stund.

Leave a Reply

