bullmamma dubbelt upp

lussebullar (1) lussebullar (2) lussebullar (3)

Idag har jag varit en riktig bullmamma. Underbart! Att baka har blivit en slags meditation för mig som tvåbarnsmamma. Jag har ingen ro (eller tid) att sätta mig ner och läsa en bok eftersom jag vet att jag kommer att bli avbruten ungefär varannan minut. Bloggar gör jag lite “på en höft”… Flavio gillar att baka och är således sysselsatt och nöjd. Livia sover eller sitter i Babybjörn på min mage när vi bakar. Alltså en bra aktivitet för oss alla.

I morse blev det lussebullar. Jag ÄLSKAR lussebullar!! Doften, färgen, smaken! Så nu är vi ett litet steg närmare jul. Pepparkakorna och Lussebullarna är bakade, glöggen är inköpt och två adventsljus tända. Sedan gjorde vi köttbullar till middag. Andra bullar men dock bullar. Det räknas väl också för att få titeln bullmamma?

2 responses to “bullmamma dubbelt upp

  1. Mycket förtjust i lussekattor … fast det får inte vara för mycket saffran i dem. Du är en verklig domestic diva.
    Skall Ni fira jul hemma .. får ni besök ???

Leave a Reply

