Kan inte sova…

Klockan är mycket, alldeles för mycket, och jag kan ändå inte sova. Är trött, o ja. Har sovit dåligt flera nätter i rad men ändå är jag helt märkligt pigg i natt. Barnen sover redan.

Ikväll har jag gjort ett test i italienska. Det var väldigt omfattande och heltäckande. Det var första steget för att försöka få behörighet till att studera italienska på universitetet. Jag har ingen officiell behörighet men har fått en chans att visa min reella kompetens genom olika test. Nästa vecka gör jag den muntliga examen och sedan får vi se om jag blir godkänd eller inte.

Jag klarar visst inte av att bara ta det lugnt och vara mammaledig… Det var i alla fall roligt och lite nervöst att göra testet i kväll. Och ja, jag är väldigt nöjd med resultatet. 111 av 120 möjliga poäng efter 2 timmars mangling, dessutom med skrikande otröstlig bebis som extra stressmoment…

I morgon ska vi ha en brunch här hemma. Våra vänner som fick tvillingar i slutet av augusti kommer hit. Spännande! Har förberett välkomst paketen idag.

Men nu går klockan mot tre. Dags att sova. Om det går…



4 responses to “Kan inte sova…

  1. Well; done, Malin .. I hope that you will manage to get into the university … I hold everything I can hold for you. Good luck – and we all have nights like that .. when we are too wired up to even lay in bed. You not sleep like a baby tonight .. because they don’t sleep very well … you will sleep well.

    • Thanks for “holding everything!🙂
      I also always wondered why everyone says “sleep like a baby”. My baby doesn’t sleep that well….

    • grazie!! Sono contenta perchè non era proprio facile…🙂 ora devo solo sperare che c’è un posto libero. Vorrei tanto imparare l’italiano per bene!!

Leave a Reply

