återvinning av nyårslöften

clothes_colors

Ett riktigt gott nytt år önskar jag er alla!

Jag har så många nyårslöften att jag tror att det kommer att bli ett spännande och innehållsrikt 2013. Vissa av mina nyårslöften är gamla godingar eller favorit i repris… En slags nyårslöftesåtervinning liksom. Varje år lovar jag mig själv att jag ska börja köra bil igen, för att ta ett exempel. När året är slut märker jag att jag inte lyckats infria det löftet och på nyårsnatten lovar jag mig själv att ta i tu med det på det nya året. Men nu får det vara slut på löftesåtervinningen. I år SKA jag damma av mitt gamla körkort!

Ett annat löfte som jag ofta återvinner så här runt nyår är att jag ska sluta köpa svarta kläder och bara satsa på färg. Men framåt november december märker jag lika fullt att dagarna blir mörkare och mörkare och garderoben likaså. Det ska bli ändring på det!

Jag har fått mitt antagningsbesked från universitetet idag och jag kom in! Först fick jag ju göra ett extra test för att få behörighet men nu har jag fått en plats på en av kurserna och är första reserv på den andra. Jag räknar med att bli antagen även på den andra men om det inte skulle klappa så är det inte hela världen. Idag ska jag beställa böcker. Härligt! En försenat julklapp till mig själv.

På tal om försenade julklappar så väntar vi fortfarande på tre paket från tomtarna i Sverige. Ivägskickade i mitten av december men ännu inte ankomna. Kanske är det inte bara Deutsche Post som har problem… Svenska posten verkar ju inte heller så tillförlitlig och dessutom är den dyr. Jaja, men det som väntar på något gott…

Jag önskar er alla ett riktigt gott, hälsosamt, kreativt, överraskande och lyckligt nytt år!

Det blir vad vi gör det till så sätt fart vänner!!

7 responses to “återvinning av nyårslöften

  1. Well the sweaters are pretty all piled up like that but did something go missing in the post? I ordered Christmas presents from the UK and my family still haven’t received them; been waiting a month.

  2. Gott Nytt År på Er! – svenska posten är dyr, men mycket pålitlig .. kommer fram mycket snabbt över hela världen. Tror nog mer på den tyska som har klantat till det.
    Tycker det är en fantastisk idea att bära färg, står alltid och tittar på folk när jag reser .. och ingen som helst färg har vi numera, allting svart .. och murrigt.
    Så jag tog samma beslut som du – färg gör en automatisk glad.
    Grattis … till att du kom in – underbart roligt för dig, du kommer att ha ett fulltecknat dansprogram 2013.

Leave a Reply

