i startgroparna på det nya året

flavio_handHej vänner!

Året 2013 har börjat bra här i Frankfurt. Ja, vi har ju ingen snö förstås vilket är ett stort minus i alla fall om man frågar Flavio. I alla böcker som han läser där det är vinter finns det snö… Nu suckar han bara och säger att de alla bor i Sverige för i Frankfurt finns det ju inte minsta spår av snö.

Livia växer så det knakar. Idag var vi på 3-månaderskontroll och hon väger redan mer än 7,5 kg (!!). Jag trodde doktorn skulle få dåndimpen men han frågade bara lugnt om jag fortfarande ammar och det gör jag ju. Om en månad kan vi börja med smakportitioner av vanlig mat. Det är alltid spännande och roligt. Livia har de goaste små lår som man bara kan tänka sig. Hon är en riktig liten knubbis och jag har redan rensat ur baby-garderoben för att ge plats åt kläder för 9-12 månader. Hon är en liten kräk-bebis också,så det går åt ganska mycket kläder på en dag, både för henne och för mig…

Flavio är jättegullig med sin lillasyster. Han vill ha 10 småsystrar till har han sagt. De ska alla heta Livia. Stora Livia, Lilla Livia, Mellan Livia och så vidare… Vi får väl se hur det blir med den saken.

Jag har, som jag tidigare skrivit, kommit in på universitetet och det kommer att ta mycket av min tid under våren. När jag ger mig in i något så är det med full styrka, 100% och det gjorde jag även när jag startade den här bloggen. Det kommer att bli mindre tid till bloggande nu. Jag låter Frankfurtmalin finnas kvar förstås men jag kommer att skriva mer sällan. Jag har så många projekt under året som jag vill ta tag i. Men först ut kommer terminsstarten på universitetet.

Den här veckan är jag gräsänka då min man har konserter i Polen så det är lite extra intensivt här hemma. Flavio ville för övrigt gärna följa med pappa till poolen och undrade om det var varmt i vattnet där.

Jag vill njuta av min föräldraledighet och all tid jag har med mina underbara och ibland skitjobbiga små barn.

Nu vaknar Livia, time to go!

6 responses to “i startgroparna på det nya året

  1. Förstår att du har fullt upp och att för blogging kommer det inte att finnas tid – det fattar jag, för blogging kräver sin kvinna också. Glad att allting är bra med 4 och Livia artar sig fint. Babisar skall vara knubbig och goa. Lite ledsamt att hon kräks – men det får man väl räkna med … miniatyrer. Underbart trevligt att höra ifrån Dig och precis som Flavio önskar jag att det var snö – så trött på detta gråa och våta nu. Varit så sedan Annandagen. Lycka till med studierna .. och ser framemot de gånger Du har tid att skriva.

Leave a Reply

