Bortskämd småbarnsmamma






Jag skriver inte så ofta numer, tiden räcker helt enkelt inte till. Mina italienskastudier har startat och jag går in med själ och hjärta för att äntligen komma vidare och fördjupa mig i det språk och den kultur som blivit en stor del av mitt liv. Men i ärlighetens namn är jag trött, väldigt trött.

Idag blev jag ompysslad och fick maten serverad. Det blev fyllda ugnsbakade paprikor och arancie condite, dvs blodapelsiner skalade och skivade med peppar och olivolja på. Säsongens frukter och grönsaker när de är som bäst. Det piggar upp att bli bortskämd ibland.

2 responses to “Bortskämd småbarnsmamma

  1. Fattar att du satsar, tror aldrig du har gjort något halvdant… och jag fattar att du är genomtrött med studier, hemmet och barnen. Du får ta det lugnt. Detta ser ju underbart gott ut – blodapelsiner, underbart gott.
    Underbart roligt att höra av dig – var nu rädd om dig.

Leave a Reply

